Tue, Jan 31, 2023, 4:00 PM - 8:00 PM (UTC)
Probereme, co lze v dnešní době generovat pomocí umělé inteligence. Zazní konkrétní tipy na aplikace. Podíváme se na podmínky jejich užití z hlediska licenčního práva. Účastníci přednášky získají navazující materiály k dalšímu studiu.
Během hodiny jsme se snažili přesvědčit umělou inteligenci, aby nakreslila obrázek co nejvíce podobný fotografii, kterou si žáci vybrali. Krátké povídání o jedné hodině angličitny s Petrou Boháčkovou.
Ve výtvarné tvorbě lze využívat řadu digitálních nástrojů, včetně umělé inteligence. Tvorba plakátů s neexistujícími díly je způsobem, jak se zamyslet nad tvorbou i stylem umělce a pak nad nimi vést i diskusi.
A i ti největší mazalové mohou být při této tvorbě úspěšní a čistí.
Jak se cítí umělec obklopený hudbou a obrazy vytvořenými umělou inteligencí? Nedotkl by se AI ani lopatou anebo mu může v něčem naopak pomoci? Musí mít strach o svou práci? A především… jaká je vlastně budoucnost lidské kreativity a umění? Baruš, výtvarnici a hudebnici, všechny tyto otázky intenzivně běhají poslední dobou hlavou. Právě o odpovědi na ně, které hledá prostřednictvím vlastních zkušeností s těmito nástroji, se s vámi na DigiDay podělí.
Co je to strojové učení? Jaké jsou jeho fáze? Jak konkrétně ho můžeme dělat se žáky již na základní škole? Lucie představí zajímavé projekty, v rámci kterých můžete natrénovat své vlastní modely přímo ve Scratchi.
Podstatu velkých dat a princip učení Umělé Inteligence lze vysvětlit i malým dětem na prvním stupni formou hry. A navíc hry velmi zábavné.
Co je vlastně AI? A dokáže být lepší, než lidský lékař? Rozebereme také, kde nám AI v medicíně již pomáhá u poruch srdce a mozku. A řekneme si, co všechno je potřeba k tomu, aby AI spolehlivě fungovala a kde by nás mohla nemile překvapit.
Tak to už není tak úplně pravda. Umělá inteligence nám do toho trochu hodila vidle. Ale jde jí to? A jak to zapracovat do běžných hodin na základce?
Ukážeme si, jak pracovat se vzdělávacími materiály, které pro vás v neziskové iniciativě AI dětem připravujeme. Ty se hodí nejen pro výuku informatiky, ale rozvíjejí také digitální kompetence žáků a pedagogů. K přednášce poskytneme přehledný PDF rozcestník materiálů a tipů, kam dál.
Společná debata o etice, rizicích a přínosech AI ve vzdělávání
vedoucí vědecké skupiny Umělá inteligence a medicínské technologie at ÚPT AV ČR
Filip se už živil ledasčím (od průmyslového designu přes vývoj her pro mobily až po skládání hudby) a nejradši by se rozkrájel, aby ...
View more
zakladatelka at AI dětem
Eva Nečasová je zakladatelka neziskové iniciativy AI dětem (umělá inteligence dětem) a stojí za metodikami Hello Ruby pro školy. Mim...
View more
digi lecturer at GUG.cz
Guide on your way through the digital world.
Google Certified Educator & Google Certified Trainer. Učitel žáků a lektor dospělých.
Stále hledám co učit a jak to učit. O technolo...
View more
Jsem vědec zabývající se vývojem AI method na zpracování elektrofyziologických signálů mozku (EEG) a elektrokardiografických signálů...
View more
Google Certified Educator & Google Certified Trainer. Učitel žáků a lektor dospělých.
Stále hledám co učit a jak to učit. O technolo...
View more