Mon, Jan 22, 2024, 3:00 PM - 6:00 PM (UTC)
Vážení hybatelé,
ráda bych vás pozvala na workshop designového myšlení, který vám otevře dveře k novým nápadům a inovacím a díky kterému odhalíte bariéry, na které uživatelé vaší služby mohou zbytečně narážet. Workshop je určený lidem, kteří se věnují smysluplným sociálním inovacím a tvorbě přístupných a uživatelsky přívětivých komunitních projektů a aktivit.
Co vás čeká na workshopu:
Metody designového myšlení: Seznámíte se s metodou designové myšlení, která vám pomůže vidět vaše projekty z nové perspektivy.
Community-Centered Design: Představím vám principy a postupy efektivního zapojování komunity do designového procesu.
Service Design Blueprint: Seznámíte se s nástrojem pro mapování hrozeb a příležitostí v rámci vašich projektů.
Detailní popis aktivit najdete v připojené prezentaci.
Aby se vám lépe pracovalo, doporučuji předem promyslet jednu věc. Pokud byste se zítra ráno probudili a váš projekt byl hotový a v ideálním stavu, jak by to vypadalo? Zkuste si sami pro sebe vytvořit krátký popis toho, jak v takové situaci bude projekt vypadat a fungovat. Stačí jen pár vět, které budete ochotni nasdílet ostatním.
Těším se na setkání 22.1. od 16:00, připojíme se přes teamsy.
Tereza Kosnarová
Váš průvodce designovým myšlením & návrhem smysluplných a přístupných služeb
tereza@uxworkshopy.cz
https://www.uxworkshopy.cz/
https://www.linkedin.com/in/tkosnarova/
V rámci úvodní aktivity nás seznámíte s ideálním stavem vašeho projektu a společně nadefinujeme první kroky, které vás k tomuto stavu mohou přiblížit. Aktivita je zásadní pro zúžení tématu pro navazující úkoly.
Naučíte se přemýšlet nad cílovými skupinami a jejich potřebami jinak, než jen pomocí obecných marketingových kategorií. Společně vytvoříme mapu ekosystému a proto-personu (prototyp persony) vybrané cílové skupiny.
V krátkém teoretickém bloku se seznámíte s tématem uživatelského výzkumu, konkrétně s metodami pozorování, stínování, focus group a hloubkové rozhovory. Důraz bude kladen i na téma inkluzivního výzkumu. Teorie bude vysvětlena na příkladech z praxe. Vše bude doplněno o zdroje, ze kterých můžete čerpat po skončení workshopu.
Po pauze se přesuneme k hlavnímu tématu workshopu. Vyzkoušíme si práci s nástrojem Service design blueprint, který vám pomůže zmapovat zkušenost uživatelů vaší služby, ale také interní procesy na pozadí. Tento nástroj vám pomůže zmapovat kritická místa vaší služby a také příležitosti pro jejich rozvoj a inovaci.
Na závěr workshopu se seznámíte s frameworky designové myšlení a community-centered design. Získáte tak správnou terminologii a odkazy na související zdroje pro navazující studium.