Wed, Apr 19, 2023, 6:00 AM - 6:30 PM (UTC)
Online akce SuperMega DigiDay přináší hromadu konkrétních rad a tipů zaměřených na internetovou bezpečnost pro široké spektrum uživatelů. Vysíláme celý den v následujících blocích:
8:00 - 12:30 Program pro děti a školy
Naši zkušení lektoři budou u žáků s pomocí učitelů zábavnou formou rozvíjet kritické myšlení a ověřování získaných informací.
13:30 - 15:50 Program pro učitele
Zaměříme se na podporu digitálních kompetencí u pedagogů, budeme se bavit o pomůckách, technologiích ve výuce apod.
14:00 - 15:30 Ředitelsko - ajťácké doupě
Speciální program určený vedení škol, ICT metodikům a koordinátorům a těm, které zajímá Národní plán obnovy nebo dotační možnosti.
17:00 - 20:30 Program pro širokou veřejnost
Praktický blok pro dospělé a seniory, rodiče či prarodiče, kteří chtějí zodpovědně držet digitální krok.
Pojďte s námi vstříc bezpečnějšímu internetovému světu! Bude to super! Bude to mega!
8:00-8:30
Ondřej Neumajer, NPI
8:30-9:20
Jules&Jim
Jak využívat online prostředí, aby sloužilo k našemu rozvoji a podporovalo naši pohodu? Základním předpokladem je rozvoj kompetencí jako je všímavost k vlastním emocím a potřebám, ale také budování odolnosti (schopnosti bezpečně zvládat náročné situace v kyberprostoru) nebo seberegulace.
Ukážeme si, jak online aktivity ovlivňují náš wellbeing - co zlepšuje naši pohodu, a co ji naopak kazí?
K workshopu si prosím stáhněte a připravte tento materiál.
9:30-10:20
Hrdinovia Internetu
Informácie máme doslova na jeden klik. Nie všetky sú však pravdivé, nápomocné, a užitočné. Ako ich však rozoznať? Aj to si povieme na worshope Nenaleť fejkom (buď internetový Šikovník)
10:30-11:20
Jules&Jim
Na internetu se neustále setkáváme s dalšími lidmi, které často osobně neznáme. Komunikujeme s nimi nejen v chatech, ale i ve hrách nebo v komentářích na sociálních sítích. Pro některé děti může být náročné poznat, kdy jsou tyto interakce bezpečné a kdy ne.
Na příkladurozhovoru mezi dvěma lidmi budeme trénovat pravidla bezpečné komunikace a seznámíme se s možnostmi, jak poznat a řešit případné nepříjemné či nebezpečné situace.
11:30-12:20
Fakescape
Cílem edukativní online hry "Zachraňte prázdniny" je seznámit hráče s problematikou fake news, dezinformací a kritického myšlení, a to formou hravého workshopu.
Hráči si v roli novinářů vyzkouší vyhledávat a ověřovat informace, odhalovat manipulace na fotkách a rozpoznat hoax od ověřené zprávy. Při řešení úkolů rovněž trénují pozorné čtení a kritické porozumění textu.
12:20-12:30
13:30-14:00
Anna Stočesová Martínková, MŠMT
Zahájení odpoledního bloku pro všechny učitele
14:00-14:50
Kamil Kopecký, E-Bezpečí
Jaké typy případů zaměřených na děti v E-Bezpečí řešíme?
Proč je děti nehlásí na policii, ani o nich neřeknou svým rodičům či učitelům?
Víte, co je to skull breaker, blackout či benadryl challenge?
Jak se proměnila kyberšikana? A jsou vlastně nebezpeční online predátoři?
Setkávají se děti s online podvody? A jak může pomoci naše knížka "Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky"?
15:00-15:50
Adéla Lábusová, NPI
Jsou technologie zlé nebo dobré? Jaký vliv mají na člověka? Co berou a co dávají? To jsou otázky, na které si odpovíme, neboť jedině tak lze zjistit, co je digitální wellbeing, kdy technologie člověku dobře slouží a nenarušují jeho bezpečí.
Pojmenujeme si díky tomu východiska profesionálního, účinného přístupu ke kyberprevenci v praxi a jak vést děti k bezpečnému, prospěšnému užívání obrazovek.
16:00-16:50
Petra Sobková, NÚKIB
Kde získat potřebné znalosti a dovednosti k bezpečného používání digitálních technologií?
Přijďte získat odpověď nejen na tyto otázky, ale především si prakticky ukázat, co k výuce bezpečného používání digitálních technologií můžete využít a vybrané techniky a nástroje si sami vyzkoušet.
16:50-17:00
17:00-17:30
Praktický blok pro dospělé a seniory, rodiče či prarodiče, kteří chtějí zodpovědně držet digitální krok.
17:30-18:20
Pavel Matějíček
Spousta rodičů nerozumí tomu co jim děti říkají - a to doslova. Když slyší větu ve stylu “Killnul jsem enemáka a vypadl z něj cool loot” mají z toho těžkou hlavu. Vzniká tak zbytečně jazyková bariéra a prohlubuje se generační propast.
Proto jsme připravili slovník Kybermládeže a spoustu termínů z něj vám představíme.
18:30-19:20
Kateřina Lukavská
Příspěvek Gaming a sociální sítě - výzvy pro rodičovskou regulaci nadměrného používání digitálních médií mezi dětmi a dospívajícími představí aktuální poznatky v oblasti rodičovské regulace používání digitálních médií u dětí a dospělých.
Pobavíme se o efektivitě jednotlivých rodičovských přístupů a upozorníme na úskalí některých z nich. Dále se zaměříme na poruchu hraní digitálních her a na problémové používání sociálních sítí, což jsou jevy, které mohou významným způsobem ohrožovat zdraví a duševní pohodu dětí a dospívajících.
Představíme aktuální odhady výskytu těchto poruch a podíváme se, jak lze tyto poruchy rozeznat od nepatologického nadměrného používání digitálních (obrazovkových) médií.
19:30-20:15
Michal Kaderka
Během webináře si ukážeme, jak nové technologie změnily média a jak s tím souvisí rozšíření dezinformací.
Popíšeme si, jak vznikají toxické informace a jak jim lze čelit.
20:15-20:30
Jak využívat online prostředí, aby sloužilo k našemu rozvoji a podporovalo naše zdravé prospívání? Základním předpokladem je rozvoj kompetencí jako je všímavost k vlastním emocím a potřebám, ale také budování odolnosti (schopnosti bezpečně zvládat náročné situace v kyberprostoru) nebo seberegulace. Ukážeme si, jak online aktivity ovlivňují náš wellbeing - co zlepšuje naši pohodu, a co ji naopak kazí.
Na internetu se neustále setkáváme s dalšími lidmi, které často osobně neznáme. Komunikujeme s nimi nejen v chatech, ale i ve hrách nebo v komentářích na sociálních sítích. Pro některé děti může být náročné poznat, kdy jsou tyto interakce bezpečné a kdy ne. Na příkladu komunikace mezi dvěma lidmi budeme trénovat pravidla bezpečné komunikace a seznámíme se s možnostmi, jak poznat a řešit případné nepříjemné či nebezpečné situace.
Cílem edukativní online hry Zachraňte prázdniny je seznámit hráče s problematikou fake news, dezinformací a kritického myšlení, a to formou hravého workshopu. Hráči si v roli novinářů vyzkouší vyhledávat a ověřovat informace, odhalovat manipulace na fotkách a rozpoznat hoax od ověřené zprávy. Při řešení úkolů rovněž trénují pozorné čtení a kritické porozumění textu.
Jaké typy případů zaměřených na děti v E-Bezpečí řešíme? Proč je děti nehlásí na policii, ani o nich neřeknou svým rodičům či učitelům? Víte, co je to skull breaker, blackout či benadryl challenge? Jak se proměnila kyberšikana? A jsou vlastně nebezpeční online predátoři? Setkávají se děti s online podvody? A jak může pomoci naše knížka Bezpečné chování na internetu pro kluky a holky?
Jsou technologie zlé nebo dobré? Jaký vliv mají na člověka? Co berou a co dávají? To jsou otázky, na které si odpovíme, neboť jedině tak lze zjistit, co je digitální wellbeing, kdy technologie člověku dobře slouží a nenarušují jeho bezpečí. Pojmenujeme si díky tomu východiska profesionálního, účinného přístupu ke kyberprevenci v praxi a jak vést děti k bezpečnému, prospěšnému užívání obrazovek.
Kde získat potřebné znalosti a dovednosti? Kdy a jakým tématům věnovat pozornost? Přijďte získat odpověď nejen na tyto otázky, ale především si prakticky ukázat, co k výuce bezpečného používání digitálních technologií můžete využít, a vybrané techniky a nástroje si sami vyzkoušet.
Spousta rodičů nerozumí tomu, co jim děti říkají, a to doslova. Když slyší větu ve stylu “Killnul jsem enemáka a vypadl z něj cool loot” mají z toho těžkou hlavu. Vzniká tak zbytečně jazyková bariéra a prohlubuje se generační propast. Proto jsme připravili slovník Kybermládeže a spoustu termínů z něj vám představíme.
Příspěvek představí aktuální poznatky v oblasti rodičovské regulace používání digitálních médií u dětí a dospělých. Bude diskutovat efektivitu jednotlivých rodičovských přístupů a upozorní na úskalí některých z nich. Dále se zaměříme na poruchu hraní digitálních her a na problémové používání sociálních sítí, což jsou jevy, které mohou významným způsobem ohrožovat zdraví a duševní pohodu dětí a dospívajících. Představeny budou aktuální odhady stran výskytu těchto poruch a pozornost bude věnována také tomu, jak lze tyto poruchy rozeznat od nepatologického nadměrného používání digitálních (obrazovkových) médií.
Během webináře si ukážeme, jak nové technologie změnily média a jak s tím souvisí rozšíření dezinformací. Popíšeme si, jak vznikají toxické informace a jak jim lze čelit.
Jules & Jim
julesajim.cz/o-nas/nas_tym/
Jules & Jim
www.internetoviuzasnaci.org/
julesajim.cz/
https://kopeckykamil.cz/index.php
Lektor, tester
www.pavelmatejicek.cz/
slowtechinstitute.org/team/katerina-lukavska-ph-d/
Jules & Jim
www.internetoviuzasnaci.org/
julesajim.cz/
Google Certified Educator & Google Certified Trainer. Učitel žáků a lektor dospělých.
Stále hledám co učit a jak to učit. O technolo...
View more
Digital & AI Guide at GUG.cz
Kateřina je zkušená konzultantka, lektorka a pedagožka s více než 15letou praxí v oblasti vzdělávání zaměřeného na digitální dovedno...
View more